Om at komme igang med at træne

Om at lykkes med Force60 crosstræning

Du skal gøre det og blive ved med at gøre det og have lyst til at gøre det. For tvinges du til at gøre det, udebliver resultaterne.                                                                                      

Hvorfor er glæde og sjov så vigtig?

Nøglen til at lykkes med,  handler meget om glæde og sjov. Glæden skal nemlig være der, for at man har noget at kæmpe for.

Træn bordtennis crosstræning fordi det er sjovt- og ikke for sjov!

Se nederst på siden, hvordan du rent praktisk, du kommer igang.

Det er aldrig for sent at starte træning!

Crosstræning er for alle uanset niveau og for dig, som du stiller op.

Sådan træner vi

Crosstræning i bordtennis er et komplet træningssystem for krop og hjerne, som er bygget over varierende og funktionelle bevægelser med bat og bold. Intensiteten er varierende op til halvhård og hård træning. Krop og hjerne trænes på næsten samme tid så snart spillet sættes i gang.

Træningsprogrammerne ser således ud  og tilpasses individuelt til den enkelte deltager

Programmerne er bygget op omkring adræthedsmodellen og Sundheds Styrelsens anbefalinger til træning for voksne. Sammenhængene fremgår af nedenstånde tabel.

Hent Force60 rammekoncept for crosstræning med bordtennis version 1.1.

Klik på billedet:

r

Sådan kommer du igang:

  1. Vurdér selv om du bør kontakte din læge inden du går i gang. Anbefales for de fleste!
  2. Udfyld træningsaftale med dig selv. Her indgår du en træningsaftale efter at du har besluttet, at du vil i gang med et træningsforløb. Overvej nøje om du har lyst, er motiveret, og er parat til at ofre den tid, der skal bruges på træningen. Du sætter nogle mål og træningsperiodens længde. Angiv nogle evalueringspunkter, så du har kontrol med din træning. Underskriv træningsaftalen!!!
  3. Kontakt Force60.dk, som rådgiver vedrørende spillested, trænere m.m. Anbefales stærkt!

Hent aftale-skabelonen her: Træningsaftale-skabelon “under udarbejdelse….