Få muskelstyrke og -udholdenhed med crosstræning i bordtennis: “Bliv stærk”.

Der findes flere måder at være stærk på.

Der er 3 måder at udvikle kraft på i musklerne, nemlig som muskelstyrke, muskeludholdenhed og eksplosionsstyrke.

Muskelstyrke giver maksimale styrke i én eller flere muskler. 60+ har gavn af bedre muskelstyrke.

God muskeludholdenhed betyder, at de trænede muskler bliver bedre til at udføre mange gentagelser,

Har man god muskeludholdenhed, vil man også være i besiddelse af en vis muskelstyrke, godt for 60+’ere.

God eksplosionsstyrke betyder, at de arbejdende muskler kan udøve stor kraft på kort tid. Har man stor eksplosionsstyrke i afsætsmusklerne i benene, vil man normalt kunne sprinte hurtigt, springe højt eller kaste og sparke hårdt eller bare tage for sig og undgå fald.

60+’ere har stor gavn af eksplsionsstyrke.

Sådan bliver du stærk med crosstræning i bordtennis.

Force60 crosstræning anvender følgende komponenter:

  1. Opvarmningsprogrammer med og uden bat&bold
  2. Bordtennis-circuittræning for alle niveauer
  3. Bordtennis-spinning for alle niveauer
  4. Bordtennis-koordination for alle niveauer
  5. Udspænding og afspænding.

Klik på den enkelte træningsform og læs mere.

(Under udarbejdelse i juli 2021)